28-02-2008 Saint George, Grenada - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Fop en Maura Groot - WaarBenJij.nu 28-02-2008 Saint George, Grenada - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Fop en Maura Groot - WaarBenJij.nu

28-02-2008 Saint George, Grenada

Door: Fop & Maura

Blijf op de hoogte en volg Fop en Maura

29 Februari 2008 | Granada, Saint George's

Vandaag heeft het schip ons naar Grenada gebracht. Het spannendste wat we konden vinden en omdat het weer eens iets anders was hebben we hier een kruidentoer geboekt, maar daardoor moesten we alweer vroeg uit de veren. Het was behoorlijk bewolkt en het zag er regenachtig uit. Uiteraard reden we weer in een minibusje over veel te smalle en vooral steile weggetjes over het eiland. Een dame voor ons had ietsje (understatement) last van hoogtevrees, hetgeen hier niet zo goed van pas kwam. Het is een middelgroot eiland met 90.000 inwoners en tropisch regenwoud. Het eiland is ontstaan door vulkaanuitbarstingen.

De eerste stop was bij een heel klein shopje waar we één en ander over verschillende kruiden uitgelegd kregen en we natuurlijk kruiden konden kopen, dus hebben we maar een bescheiden setje kruiden voor onze uitzet meegenomen.

Vervolgens de berg op naar de mond van de krater waaruit Grenada is ontstaan met onderweg mooi uitzicht over de bergen en dorpjes. Eenmaal boven op de berg aangekomen was het inmiddels gaan regenen, maar dat mocht de pret niet drukken. Verder nog een oud fort bezocht.

Bij de boot teruggekomen zijn we nog op eigen houtje het stadje ingegaan. Na 3 straten vonden we het alweer mooi en hebben lekker het zwembad op de boot opgezocht.

´s Avonds hebben we van het buffet gegeten. Het eten was in stijl met het bezochte eiland: spicy!. Daarna hebben we een illusionist aan het werk gezien, die tot onze grote frustratie zijn trucjes goed geheim wist te houden. Tot slot nog de film Deja Vu op tv gezien en zo zijn we weer heerlijk vermoeid in slaap gevallen.